Skriver lite, pysslat inget


INGET SVAR ÄN.
Det är så klart att jag väntar, men inget nervösfladder i magen, inget mailkoll varje halvtimma.
Nej, jag tror inte på det helt enkelt.


Andra krönikan inskickad och publicerad. Jag är nog mer nöjd med den första, men folk säger bra saker om dem båda. Min moster skrattade visst väldigt :)

Har börjat förbereda mig inför Sörängen. Vet ungefär vad jag vill säga. Hoppas att de har många frågor också!

Kämpar med min ö. 40 sidor in i redigeringen nu, och drygt 100 sidor skrivna. Om jag ska få ihop historien kommer den dok behöva bli mycket längre än så.



För övrigt inser jag att det inte ens augusti än, och ändå tycker jag att det känns som höst.
Eftersom jag inte gillar mellanväder har jag börjat längta efter höstens oväder och svalka. Men okej, om sommaren med klarblå himmel kommer tillbaka kommer jag säkert kunna njuta av den också. 
Antingen eller, okej?

Idag köpte jag en hylla som jag tänkte sätta upp i köket och ha fina burkar med knäckebröd och teer och flaskor med vinäger och vinegretter på. Tänkte måla den vit.
Men den var för bred.
Kanske kan jag hitta något annat ställe för den, eller kanske sågar isär den. Vill göra ett fint duschdraperi också, och en stor taklampa.
Jag saknar helt enkelt pysselhedvig. Var har hon tagit vägen?


Tärningsspelaren är utläst. Väldigt intressant, men kanske inte den bästa bok jag läst. Förstår dock varför den blivit något av en klassiker, för man glömmer inte bort den i första hand.
Nu läser jag Den tatuerade flickan. Jag gillade skarpt förra Oates-boken jag läste, men den här tycker jag bara är seg hittills. Ger den några kvällar till.

Kommentarer
Postat av: Maja-Stina

Hej!

Hur har det gått?

Jag följer nyfiket med. ;)

2010-08-22 @ 21:53:08
URL: http://www.majastina.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0