Varför ska det svårt?



Nu har jag inte skrivit på ett tag. På två dagar. Redan är abstinensen svår.

Jag förstår inte varför det ska vara så svårt att göra något som jag tycker så mycket om. Jag har tid, jag har ingen som stör mig, inget att skylla på.



Onda cirklar finns det gott om i mitt liv just nu. Jag skriver inte så då blir jag less på mig själv, jag stannar hemma från jympan och tänker att jag ska skriva, skriver inte då heller, blir ännu mer less, tappar rutiner och äter dåligt, blir trött, blir ännu mer less, ligger kvar i sängen hela dagen, blir ännu mer less. 

I huvudet är det löjligt enkelt att bryta sådana cirklar, men i verkligheten snurrar de liksom bara på medan jag skriker på mig själv att jag ju för fan inte ens försöker. 

Tänkte att det här skulle vara en uppvärmning, och att jag nu ska fortsätta med min Ö. Bryta cirkeln, gå framåt istället för runt runt. Så att nästa inlägg blir lite postivare. 

Deal? 

Kommentarer
Postat av: Anneli Hvass

Strunta i såna där "skit-dagar" dom kommer alltid att finnas, det kommer en ny dag när allt bara lossnar och man vet inte varför...

2010-03-12 @ 14:38:40
Postat av: Maja-Stina

Oh, vad jag känner igen mig.

Och jag är så glad att jag har hittat din blogg!

2010-03-17 @ 14:47:50
URL: http://www.majastina.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0