Vissa dagar...



... känns allt bara helt hopplöst. Som idag till exempel. Jag har nu en idé, men får ingen ro att börja skriva på den. Har inte heller någon ro att läsa igenom något gammalt för att se om det har några kvaliteter. Vill inte söka jobb som jag vet att jag inte kommer få.


Jag vill:
ha ett eget hem (det behöver inte var stort eller nytt, allt jag kräver är en spis och en ugn, en toa och en dusch).
ha en inkomst som jag klarar mig på (det behöver inte vara ett heltidsjobb, cirka 5000 i månaden kan jag klara mig på, vart som helst i Sverige).
börja skriva på en ny bok (helst ska den vara det bästa som någonsin skrivits, men jag nöjer mig med vad som helst där handlingen har något slags driv framåt).
läsa en fin recension av Bortom världen utanför (uppmuntran, ja tack).

Det var väl ändå inte så mycket begärt.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Visst är det jobbigt att gå och vänta på att någon ska läsa och tycka. Men jag är säker på att du kommer få fina recensioner. Din bok låter jättespännande, ska köpa den nästa gång jag är i bokhandeln. Läste förresten din novell "Brev till sommaren", gillade ditt språk!



/Kram M (också debutant på BC)

2009-08-27 @ 17:25:14
Postat av: Hedvig

Ja, det skulle vara väldigt tråkigt nu när man nu lyckats få ut en bok, om den bara går helt obemärkt förbi... Men det kanske gäller att ha tålamod.

Kul att du gillade novellen!

Vilken är din bok då? Nyfiken.

2009-08-30 @ 16:41:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0