Uppdatering



Jag bor numera i Eskilstuna. Börjar så smått få ordning på min lilla etta med kokvrå. Idag köpte jag till exempel ett diskställ - ett grönt ett med blommor på! Jag gillar färg!

Eftersom tapeterna är alldeles flammiga har jag också fått förmånen att välja nya tapeter. På cirka en halvtimma. Ja, jag gillade skarpt de jag valde till själva rummet. Halltapeterna däremot - ja, det var svårt helt enkelt.

Plötsligt finns det hur mycket som helst att göra. Ordna i lägenheter, söka jobb lokalt här i Eskilstuna, laga mat, diska, städa, umgås med vänner, gå på Friskis. Så härligt!

Och så skriver jag såklart. Vill inte ens börja tänka på om det kan bli något bra utav det hela. Snart 40 sidor hur som helst, och det är alltid bra att skriva.

I fredags var jag ju i Trollhättan på litterär lunch. Denise Rudberg hade blivit sjuk, så det var jag och Unni Drougge istället. Inte kände jag mig mindre underlägsen där direkt, men Unni var både intressant och trevlig.

En litterär lunch går til ungefär såhär: Man kommer vid halv tolv, äter (soppa), lyssnar till två stycken författare när de berättar om vad de nu vill berätta om och/eller läser ur sin bok.

Elisabet som var min kontaktperson i Trollhättan var väldigt positiv, både till uppläsningen och till Bortom världen utanför. Så kul att höra fina ord om sin bok - särskilt live!


Kommentarer
Postat av: Madde

Litterär lunch låter väldigt... litterärt... och vuxet :)



Haha, kokbok. Ja jo kanske. Snabba billiga recept för studenten... hm.



KRAM!

2010-02-12 @ 00:17:06
URL: http://detsajagkanske.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0