Klar igen



Igår skickade jag iväg min senaste version av Humlan till min förläggare. Fick autosvar tillbaka: semester till mitten av augusti. Skickade till min redaktör också, och där gick det bättre, för hon var tillbaka redan 19 juli. Hoppas bara hon har tid att läsa också...

Vet inte vad jag tänker egentligen. Det känns inte som om det blir ett "ja". Mer som ett "intressant, bra språk, men...".

Jag hoppas i alla fall att ivägskickandet ska betyda att jag kan ta tag i nya idéer samt fortsätta med mina halvnya. 



Ny bok på nattduksbordet också. (Veronika bestämmer sig för att dö är utläst med bedömningen bra, tänkvärd och intressant). Nu läser jag Tärningsspelaren.
Det är stora frågor som tas upp i böckerna jag läser just nu: vad är meningen med livet, till exempel. Inga sköna sommardeckare för mig inte. 

Snart är det dags för första krönikan också. Den är i stort sett klar (har faktiskt redan samlat ihop ett tiotal idéer till en eventuell idétorka längre fram). Känner mig konstigt nog mer nervös för vad folk ska tycka om den än för hur Humlan ska mottas. 



Känner mig inte riktigt redo att sätta igång med något idag. Så istället tänkte jag ta en "ledig" kväll och sätta mig framför teven för att sy på mormors broderi. Klart på torsdag är målet, för då åker jag till västgötaslätten och hälsar på familj och kära vännen som alldeles för sällan kommer hem från England.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0