Nya uppdrag



Vilket underbart väder! Det går inte att komma ifrån. Underbara mornar på cykeln till jobbet, underbara kvällar... I helgen var jag hos mamma och pappa i Mariestad. Vi gjorde utflykt till Ramslöken, hälsade på mormor och morfar, satt på en sten vid Vänerns strand och var sugen på att doppa mer än fötterna. Hade det skönt helt enkelt.

Resten av min sommar är bara helt blank. Jag ska jobba, men något annat finns inte inplanerat. Lite skönt, men samtidigt farligt, för det är så lätt att den bara glider iväg.


Inte förrän den åttonde oktober står det något i min kalender: då ska jag till stadsbiblioteket i Göteborg och prata om min gamla bok. Tänk att någon fortfarande är intresserad.

Och från och med juli ska jag skriva krönikor för Mariestadstidningen. Väldigt kul! Sitter redan och finurlar på idéer. Det kommer säkert bli en hel del prestationsångest, men det är ju skriva jag älskar, det är ju sånt här jag vill göra!



Har precis läst ut Oates Fallen. Efter sista sidan satt jag desperat och bläddrade; kanske hade jag missat något, om så bara ett förord. Men nej, den var slut. Jag har upptäckt en ny författare! Tack Boktipset! 

Nu läser jag Bryta om. En ungdomsbok. Och det märks. Efter några få sidor retar jag mig på språket som är fullt av "ungdomliga" uttryck. Men det kanske tar sig. 



Humlan börjar så smått ordna upp sig. Jag måste börja om från början i texten igen, ordna upp, lägga till. Jag är otroligt sugen på att börja på något nytt och fräscht, men ingenting får stressas fram.

Timme efter timme, sida efter sida...

 

Kommentarer
Postat av: Maja-Stina

Hej!

Skriver du fortfarande krönikor för Mariestadstidningen? Skulle vara kul att läsa. Kanske lägga upp i bloggen?

2010-10-20 @ 10:56:33
URL: http://www.majastina.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0