Sommar


Ja, det har ju blivit det den senaste veckan. Så gårdagen spenderades - utomhus. Tränade ute, åt frukost ute, solade i parken hela eftermiddagen, och satt på uteservering på kvällen.

Lite skrivande hann jag också med. Börjar närma mig slutet i Humlan nu. Jag vet att jag har sagt det förut, men den här gången känns det verkligen som om jag har något på gång. Någonstans har jag lovat mig själv att lämna Humlan annars. Nu eller aldrig. Jag kan ju inte fastna i ett manus som inte fungerar. Så samtidigt som jag sörjer att lämna Max och Maximilian så ser jag fram emot att fortsätta med mina andra projekt och ta tag i nya. Men någon vecka till med mina humlor får jag nog.

Läser gör jag också. Joyce Carol Oates Fallen. Jag gillar det skarpt! Av någon anledning har jag helt missat Oates tidigare, så nu har jag mycket bra läsning att se fram emot. Tonårsboken (som tidigare även tipsat om min bok)tipsar till exempel om hennes ungdomsbok Snygg.

Jag var i Stockholm i torsdags. Skulle på flyttaihopkalas och passade på att träffa min förläggare Eva. Vi pratade böcker - så klart. Och så uppmuntrade hon mig att skicka in texter, även om jag inte kände mig klar med dem. Jag har svårt för det.

Samtidigt som jag känner mig stressad över att jag inte har en andra bok på gång så känner jag att jag har tid på mig. Jag är bara 25 år. Många författare debuterar inte förrän långt senare. Och Bortom världen utanför var mitt första försök. Många skriver massvis med böcker för byrålådan innan de får publicera någon.



Idag är det ganska molnigt och blåsigt ute. Vilket ger mig en ursäkt att sitta inne vid datorn. Slappa och skriva. Det känns ganska lagom efter en helg ute i solen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0