Slut på paus


Den har hållt på länge nu. Främst här på bloggen, men också i mitt skrivande. Visst har jag skrivit, men det där varje dag-stretandet, det har bara inte funkat. Jag saknar det.

Igår var jag i Göteborg. Pratade i stadsbiblioteket om vad jag brukar prata om när jag är på klassbesök. Ett slags reklam för mig själv alltså. Och så fick jag ju lyssna på de andra som var där och pratade. Inspiration!

"Har du något nytt på gång?" frågade en i publiken.
Och jag babblar på om att jag har en som nästan är klar, bara behöver det där sista, och att jag också har en tredje på gång.

Sa jag verkligen så? Är det verkligen så?


Jag saknar att ha tid och ork att ta tag i de små idéerna som dyker upp i skallen. Små noveller som bryter emellan, en fin mening som kommer till mig under en promenad.
Jag vet att det är många som jobbar heltid, har barn och man och hus och ändå hinner skriva. Kanske är det bara en övningssak, men än så länge går det sådär...

Det är väl bara att göra det bästa av situationen. Nu kör vi hur som helst! Wish me luck.

Kommentarer
Postat av: Maja-Stina

Åh, lycka till!

Jag känner samma: hur hinner mammor och pappor trots barn och heltidsjobb?

Men, det är väl bara att sätta sig på rumpan. Som alla råder.



Synd att jag missade dig i Gbg! Om du är i Uppsalatrakten och pratar får du gärna hojta till! ;)

2010-10-11 @ 10:02:34
URL: http://www.majastina.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0