Nystart

 
Det går bra nu. Eller: rättning; det känns bra.
 
Inte ens tre veckor kvar på Volvo. Sen börjar jag plugga. Distans. Bibliotekarie. Två år.
Vem vet hur det kommer bli. Men jag tror bra.
Jag har altid trivts bra som student.
Och, varenda gång jag sett en jobbannons för bilbiotekarier de senaste åren har jag velat söka.
Två bra tecken.
 
Skickade in mitt manus, min slitna humla, till min gamla förläggare (hon är inte gammal, men ni förstår hur jag menar). Fick ett fint brev tillbaka som väckte många tankar.
 
Först kände jag mig trött så trött. Men nu har jag tänkt om. Och börjat om. Samma innehåll i stort, men ändå nytt och fräscht.
Som sagt, det känns bra.
 
Nu kör vi!
Livsdrömmar, se upp! Jag jagar er nu.
 
WTFOMG. The future's so bright I gotta wear shades!
Cobra Starship x Jump Into The Gospel – The Future's So Bright, I Gotta Wear Shades

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0