Första dagen som författare




Idag har då min bok kommit ut.

Vi tar det igen.

Idag har då min bok kommit ut.

---

Idag har då min bok kommit ut.

---

Nej, jag förstår fortfarande inte.

I alla fall så har jag de senaste dagarna försökt marknadsföra mig själv. Idag var jag med i Radio Skaraborgs efter 5. Direktsänding är ju alltid lite läskigt, men jag gillar radio när jag kan trampa runt i köket och samtidigt bli intervjuad.

Jag var också till biblioteket i Mariestad och pratade med en kvinna där om ett litet besök till hösten. Det är ju sådant jag vill göra, men ändå ska jag villigt erkänna att jag blir lite nervös. Vad har lilla jag att berätta för folk?
Men samtidigt jättekul. Särskilt vill jag prata med ungdomar om skrivandet, förhoppningsvis inspirera en och annan både till läsande, skrivande och att följa sina drömmar.

Jag har också lovat att signera böcker i bokhandeln i Mariestad till jul.

Jul - herregud, det är sol och 20 grader ute och augusti. Det känns evigheter bort från nu. Så för att njuta av nuet ska jag göra ordning lite kvällsmat, sätta mig i solen med en tidning och sedan ta en kvällspromenad. Jag tar det lite soft nu och har som enda uppgift att söka jobb - det kan väl en nybliven författare förtjäna!

Kommentarer
Postat av: sandra

applåder till dig! jag var och letade efter din bok i bokhandeln idag, men den fanns inte. den kanske bara säljs i mariestad? eller hur fungerar det?

2009-08-24 @ 20:48:04
URL: http://yousoundsotwee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0