Skåne!



Äntligen! För kanske en månad sedan sökte jag ett vistelsestipendium på Artur Lundkvist gård i lilla Perstorp i Skåne: en stund för mig själv med gott om lugn och ro och tid att skriva, en fristad och ett par månader där jag inte var tvungen att ta ett beslut om en ny lägenhet.

Och nu fick jag det!

Den 26 september, direkt efter Bokmässan i Göteborg, åker jag alltså neråt. 

En tyngd från mina axlar, som det brukar heta. Nu hoppas jag bara höra från Högskolan i Kristianstad där jag sökt en distanskurs. På så sätt har jag något att göra mer än att skriva, lär mig massa skoj om grafisk design och får lite matpengar från studiebidraget. Plötsligt känns allt så mycket lugnare. Behöver inte tänka på att skaffa bostad, behöver inte vara virrig och inte veta vad jag ska göra, och ett jobb känns aningens mindre akut.

Ah! Vad härligt att få andas!

Kommentarer
Postat av: Linnea

Hej Hedvig,



du kanske minns mig från Eskilstuna och samban?



såg ditt ansikte i svenskan och blev glad att läsa om ditt skrivande och din bok. Grattis till framgångarna.



Mvh Linnea

2009-09-01 @ 14:11:05
Postat av: Eric

smutt! Kollade på bilder och så, du och Maria Wine :)

2009-09-01 @ 16:21:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0