Välkommen sköna Maj!



Så. Då var jag hemma hos mamma och pappa i Mariestad igen efter en härlig helg med vänner i Eskilstuna med lite ny energi. Om förra veckan var en av de minst produktiva jag haft, så ska den här veckan bli desto mer produktiv.
Har jag tänkt.

Har karaktärerna och situationen och stämningen klar för mig, men jag vet inte riktigt hur handlingen ska utvecklas. Kanske löser det sig när jag väl sätter mig och börjar skriva, men jag vill helst ha det lite mer klart för mig. 

Namn är andra roliga saker att fundera på. Maj, tror jag att huvudkaraktären ska heta. Hennes syster Cecilia eller Maria. Så finns det en pappa, en farmor och farfar och en död mamma.

Det kliar i fingrarna på mig.

Kommentarer
Postat av: Malin Larsson

Hej! Läste just din novell inför Lilla Augustpriset 2004. Helt makalöst skrivet med de opersonliga namnen som visar distansen och alla osagda saker som är så uppenbara i sin subtilitet. Grattis till publiceringen av romanen, också. Jag ska allt hålla ett öga på dig. Det är sällan jag hittar sånt som jag verkligen tycker om nuförtiden - jag är alldeles för kräsen över stilistik.



Malin

2009-08-30 @ 21:05:36
Postat av: Cissi

Jag röstar på Cecilia! ;) Grattis till boken, lovar att köpa och läsa den snarast!

/Kram Cissi

2009-08-31 @ 20:35:18
URL: http://rufsetuss.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0