Slutet på början




Nu är den här!

Jag håller den i min hand och det känns helt totalt overkligt. Och helt underbart.

Jag med min bok.

Man skulle kunna säga att den är klar idag, så klar den någonsin kommer bli. Den är skriven, putsad, putsad igen, läst, läst, läst, korrekturläst, layoutad och allt nu som ett manus kan bli.

Samtidigt är det ju en början. Det är nu det händer, nu den ska läsas av, ja, förhoppningsvis många många fler.

Det har varit en lång väg dit, från november 2007 när jag började skriva historian, tills jag sedan skickade in den i maj 2008, fick ett ja i juni och sedan nu, mer än ett år senare.

Mitt i detta så lever jag ju också mitt vanliga liv. Där skulle man också kunna säga att något är avslutat, nämligen mina studier i Textdesign. Plötsligt är jag arbetslös och vet inte vart jag ska ta vägen. Jag antar att jag får se det som en start, även om jag ännu inte vet på vad.

Kommentarer
Postat av: Tina

Den får man väl se till o köpa då :)

2009-07-29 @ 20:09:07
URL: http://onodiginfo.blogg.se/
Postat av: sara

jag har precis läst boken för ett skolarbete. jag tyckte att den var väldigt bra. och undrar hur du har kommit på handligen i boken? :)

2010-12-15 @ 19:20:09
Postat av: Hedde

Hej Sara!

Åh, vad kul. Vad var det för skolarbete? Nyfiken :)

Jag har inget jättebra svar på din fråga är jag rädd. Jag fick bilden av en flicka ensam i en källare och började fundera på vad hon gjorde där. Jag ville berätta om isolerade världar. Låter kanske flummigt det här... Fråga gärna mer, du har min mejladress under infon om mig. Ha det!

2010-12-15 @ 20:20:26
URL: http://mittskrivandeliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0