Grattis Isabella!

Nu är årets pristagare utsedda och Lilla Augustpriset gick till Skövde och Isabella. Grattis!
Annars får jag erkänna att jag inte läst en endaste en av de nominerade titlarna i år. Jag är lite sen när det gäller nya böcker, så det kommer nog.



I mitt eget skrivande känner jag att jag inte får någon ro alls. I väntan på svar från Camilla tar jag tag i några novellidéer istället. Jag gillar noveller, och jag har faktiskt tänkt skriva en novellsamling sedan jag var tjugo ungefär, så vem vet. Det kanske kommer nu, något föresenat.



I fredags var jag på Västerhöjd. Väldigt udda känsla att gå upp för den där trappan som jag gått upp för så många gånger, och den här gången inte höra dit. I alla fall inte som elev. Istället var jag ju där som föreläsare. Jo, jag tyckte att det gick rätt bra. Workshopen som jag också höll har jag en del som jag vill ändra på. Kul var det, och framförallt var jag inte alls sådär skakande, svettigt nervös som jag trodde att jag skulle vara. Jag trivs nog bättre i blickfånget än vad jag vill erkänna helt enkelt...



För övrigt är jag hemma i Mariestad. I helgen firade jag min 25-årsdag lite i efterskott. Men igår kom vardagen i kapp. Lite träligt känns det. Men idag har jag så smått kommit igång med skrivandet, och då känns allt genast bättre. Dessutom ska jag och mamma baka PEPPRISAR ikväll!

Kommentarer
Postat av: Madde

Blast from the past! Sånt är konstigt. Mmmm, peppisar! Jag, Kristina och Malin ska ta en långfika på Smak om några timmar. Det bli bra det minsann! KRAM

2009-11-24 @ 13:02:34
URL: http://detsajagkanske.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0