SKRIVANDE liv




Det är ju egentligen ett konstigt liv jag lever just nu.

Jag bor i ett hus som inte är mitt, i ett landskap som inte är mitt, bland människor jag varken känner eller vill lära känna.


Ibland slår det mig: det här är inget liv. Egentligen.
Det är faktiskt mer av en paus. En tillflykt.


Det underbara är att jag på ett helt nytt sätt kan tillåta mig själv att skriva här. Bara skriva. Matlagning, städning, vara social, skola - allt annat får faktiskt stå tillbaka. Jag låter disken stå i hon en dag till, går med det sista paret sockar en dag till för att slippa tvätta, väntar med brödbaket bara en dag till.

41 sidor. Just nu känns det bra. 

Kommentarer
Postat av: Peter Ekberg

Hej Hedvig! Kul att ses på mässan. Funkar ditt nya liv bra?



Peter

2009-10-10 @ 16:40:01
Postat av: Hedde

Hej Peter!

Kul att du hittade hit. Jo tack, mitt "nya liv" känns fint för tillfället. Det har en tendens att gå i vågor det där...

Hur är det själv? Har du fått någon respons på din bok? Och hur går det med den nya?

2009-10-10 @ 20:47:20
URL: http://mittskrivandeliv.blogg.se/
Postat av: Madde

Jag gillar skogen! Jag pausade i helgen, var härligt :)

2009-10-11 @ 20:34:19
URL: http://detsajagkanske.blogg.se/
Postat av: Alexander

En paus var det ja, vet du om de finns något bäst före datum på den titeln av livsstil eller fortsätter det så länge man inte tar sig framåt? Bra skrivet föresten :)

2009-10-11 @ 22:19:36
URL: http://alexanderhvass.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0