Första dalen



Idag regnar det. Min planerade långpromenad får faktiskt bli någon annan gång.


Just nu tycker jag att lördagar känns lite onödiga. Helgen ska ju vara speciell, och själv här ute är det svårt att få det speciellt. Dessutom har min nya berättelse om Maj börjat kännas lite väl vardaglig, lite tråkig. Försöker köra på, för det är alltid bra att skriva även om det inte blir bra.

Igår var det en hel liten grupp på besök här för att titta på utställningen om Artur Lundkvist och Maria Wine. I egenskap av livs levande stipendiat fick jag också presentera mig. Fick till och med en bok såld! Vilket återigen påminner mig om vilken dålig försäljare jag är. Mer än en bok hade jag inte med mig; vem skulle vilja ha den?

Efteråt följde jag med gruppen till Vildrosor & Höns, ett otroligt mysigt gårdscafé. Dit ska jag nog gå fler gånger.

I går kväll läste jag ut boken jag hade med mig hit, så nu är det dags att börja utforska biblioteket här. Tänkte börja med något av Artur själv och efter en titt i bokhyllorna fick det bli Nattens broar.

Kommentarer
Postat av: Madde

Där sitter du och trycker i skogen =) Snart kommer alla höstens inspirerande färger. Hur länge ska du vara där egentligen? KRAMA

2009-10-03 @ 12:36:04
URL: http://detsajagkanske.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0