Guld i mund?




Morgonblogg.


Just nu är min Humla som världens godaste chokladkaka när man inte har ätit socker på en vecka och är sådär obeskrivligt hungrig/sugen.

Jag vill!

Men "just nu" är ändå en dålig tid att ta tag i den. Jag är inne i något slags avgörande skede i Maj och på tisdag åker jag hem till mamma och pappa och dessutom har jag både skola och förberedelse till bibilioteksbesöket att göra.

Jag undrar hur mycket som har med någon slags stress att göra. Jag vill ju ge ut fler böcker! En om året, det känns som en lagom takt - vilket redan är kört. Så fort går det inte.

Om det går alls...


När jag fick veta att Bonnier Carlsen ville ge ut Bortom världen utanför, då var det bara total glädje och förvåning, som att vinna på lotto.

Om jag får ge ut en andra bok kommer glädjekänslan även att blandas med lättnad. Så mycket förväntningar, både från mig själv och andra. För samtidigt som det nu faktiskt känns som att jag KAN så finns också känslan av att jag MÅSTE.



"Jag tycker att du är fantastisk."
"Men du har ju inte ens läst boken!"
"Jag sa att du var fantastisk."

Åh.

Kommentarer
Postat av: Madde

Det är roligt att du tycker att jag är flitig när jag själv tycker att jag slarvat. Men det brukar bli så på helgerna. Då sitter jag ju inte vid en dator hela dagarna. Jag älskar att blogga. ROLIGT! Jag är så sugen på att läsa mer Hedvig. Jag kände mig stolt som en tupp där jag satt på bussen med din bok i handen. Jag ville typ kasta boken på mina medpassagerare och säga "nämen oj hoppsan, jag tappade visst min bok, förresten är det är ju min vän som skrivit den, hrrm hrmm"

2009-10-19 @ 15:05:35
URL: http://detsajagkanske.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0