Jag gillar verkligen bibliotekarier




Jag tycker att det är ganska fascinerande att se hur skolbibliotekarier och andra bibliotekarier där ute i landet verkar slita för att få folk att läsa. Jag har en liten dröm om att bli bibliotekarie själv (något som aldrig kommer gå i uppfyllelse eftersom jag inte alls har lust att börja plugga igen), så det är så klart att jag måste försöka sätta mig in hur de är och hur de jobbar.
Mycket verkar det. För inte särskilt mycket lön.
Helt klart verkar de ha ett brinnande intresse för böcker!

Och inte nog med det! De har bra smak också!

Ja, jag gillar helt enkelt bibliotekarier.

Idag upptäckte jag att min bok fanns på youtube. Det tyckte jag var rätt coolt!  

Andra bibliotekarier som skrivit om min bok är:
Vasagymnasiet, Textappeal, Flaskposten och Bokfreak

Vad ska man säga. Jag gillar verkligen bibliotekarier.

Och har nu ändrat alla bibliotikarier till bibliotekarier. Skäms.



Kommentarer
Postat av: Madde

Hon var väldigt sympatisk och smart eftersom hon gillar din bok. Det blir så konstigt bara när man pratar i webbcam. KRAMIS

2009-10-07 @ 10:27:33
URL: http://detsajagkanske.blogg.se/
Postat av: Madde

Har kollat länkarna nu. Åh vad det är roligt att läsa allt fint som sägs om dig och din bok!

2009-10-07 @ 10:34:10
URL: http://detsajagkanske.blogg.se/
Postat av: sofie bager-charleson

Vilken fin beskrivning av vad som verkligen framstår en läsvärd bok. Den ska jag beställa omedelbart!

2009-10-07 @ 13:20:12
URL: http://englandsvardag.blogspot.com
Postat av: Lo

Du har skrivit en MYCKET bra bok tycker jag. Som är bibliotekarie. Jag vill jämföra ditt språk med Marianne Fredrikssons. Jag ska bara vara lite tråkig oxå för jag vill påpeka hur bibliotEkarie stavas. Kram

2009-10-09 @ 13:48:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0