Ute och cyklar?




Nu har jag kommit till det stadiet i skrivandet av Maj att saker och ting måste börja ordna upp sig...

Jag är nog bättre på att sätta mina karaktärer i skiten än att ta dem därifrån.

Frågorna som jag brukar ställa till mig själv och även skriva ner under skrivandet börjar bli allt mer desperata: "Men vart tog spökena vägen!?" "Vart vill jag komma med detta!?"

Det är lätt att komma in på sidospår och svårt att säga direkt om de leder rätt eller fel. Jag fortsätter, även om det just nu är uppförsbacke så att låren värker.



För övrigt så är det väldigt intressant att titta in i småsamhällen man inte känner til. Kursen jag går har en uppgift som går ut på att gestalta ett samhälle - hur är väldigt fritt. Oderljunga fångade mitt intresse direkt. Mitt ute på landet, bland nedslitna lador, betande får och faluröda stugor, fanns ett antal exklusiva villor, smyckade med lejon bredvid porten och omgärdade av staket...

Gestaltningen?


Kommentarer
Postat av: Madde

Hihi! Barbie gör sig bra med traktor i bakgrunden. Farm Barbie?

2009-10-19 @ 15:01:29
URL: http://detsajagkanske.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0