"Lysande."



Idag vaknade jag och satte på datorn för att som vanligt kolla mejlen. Och där fanns glada nyheter! Svenska Dagbladet hade skrivit helt otroligt fina ord om Bortom världen utanför.

Gick till stan i ett lyckorus för att köpa tidningen. Extremt overkligt att se sitt eget ansikte på framsidan av kulturbilagan... Och att läsa att min bok är "Lysande"... Och tanken på att folk jag inte känner läser boken...

Börjar så smått tro att jag aldrig kommer fatta.

En bonus var dessutom den astrologiska analysen...
Einstein, Ebbot, Carola; ja, den här snubben har analyserat de flesta.

I värmen och solskenet fick jag för mig att ha mina fina sandaler på mig, vilket efter nästan två timmars promenerande orsakade en blodblåsa på hälen. Men inte ens det förstörde lyckan! Solade, läste och avslutade en underbar sensommarkväll med korvgrillning.

Har nu kommit sju sidor in på min nya historia, med (det något ironiska) arbetsnamnet Sköna maj.

PS. Tack för alla gratulationer. De värmer mer än solen till och med.

Kommentarer
Postat av: Cissi

Om du är avis på mitt pysslande så är jag avis på ditt skrivande... :) Ska försöka läsa litteraturvetenskap på distans, hoppas det kan inspirera. Ha det fint, lycka till med nya berättelsen!

2009-09-03 @ 21:13:03
URL: http://rufsetuss.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0