Jobb!


Äntligen!

Jag har ett jobb! Från och med måndag är jag teknisk skribent på Volvo här i Eskilstuna. Åh, vilken lättnad! Antagligen fram till årsskiftet. Känns overkligt fint! Men snart nog ska det nog bli verkligt...



Den här veckan har jag verkligen NJUTIT av våren.
Balkongfix (inte hos mig då, men jag tog in lite blomster till mig också: tussilago, vide, timjan, gräslök och krassefrön). Lunch i park. Lunch på torget. Glass i hand. Promenader. Söta vänner.

Det är så underbart och overkligt när den kommer varje år. Det är så mycket nya känslor och lufter i luften att jag blir alldeles snurrig.
Varm sol på kinden. En svag dust av grill som får mig att girigt snusa av luften. 
Häromdagen kände jag doften av
Kling Glace. Det tog ett tag innan hjärnan förstod vad näsan menade. Till slut insåg jag att jag just känt en lukt som påminnt mig om papperspåsarna man alltid fick i Kårtorpskiosken. Åh, sommarefterdagar när jag fick pengar av pappa och sprang dit och köpte glassar till hela familjen!

Snart kommer doften av varm hud, av regn mot het asfalt, av kvällsblommor... Så mycket att se fram emot.

Kommentarer
Postat av: Madde

Verkligen! Blir alldeles glad i magen av det du beskriver. Jag älskar när sommaren kommer smygande.



Återigen GRATTIS till jobbet!



KRAMA KRAMA!!!

2010-04-15 @ 23:55:11
URL: http://detsajagkanske.blogg.se/
Postat av: Eva

Grattis till jobbet! Fast störst grattis till arbetsgivaren! Jag blir alldeles sommarlycklig när jag läser din beskrivning av det vi har framför oss. Det är så lätt att minnas hur underbart det är!

2010-04-16 @ 17:24:04
Postat av: Maja-Stina

Jättegrattis till jobbet! Det är en bra mix - att blanda lite striktare texter med skönlitterära!

2010-04-17 @ 20:49:36
URL: http://www.majastina.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0