Poesi




Igår och idag har jag fått omtapetserat i lägenheten. Resultatet blev ljust, fräscht och ganska neutralt. Det kändes konstigt att välja tapeter till en hyreslägenhet. Det är ju inte bara jag som ska gilla det, utan kanske många andra också. Sådant kan jag inte tänka bort, och alltså vågade jag mig inte på för mycket färg, för mycket mönster. Ibland tror jag att jag tar alldeles för mycket hänsyn... Jag minns i gymnasiet där jag inte valde en inriktning för att jag visste att jag då skulle ta platsen från någon som ville ha den mer än vad jag ville. Har jag inte ändrat mig ett dugg sedan dess?


Poesin?
Jo, den finns i vägarna häromkring: Kälkbackevägen, Snösvängen, Slalomvägen. Jag bara älskar det. Och Skrinnarvägen passar mig fint, som den före detta wannabe skridskoprinsessa jag är.

Min nya berättelse går framåt. 50 sidor idag!

Det är mycket att ordna med när man flyttar. Börjar få koll på saker och ting men ge mig en vecka till så borde det mesta vara som det ska. Det ska bli skönt. Jag tycker om ordning. Ska göra mig ett eget schema och hålla det lika hårt som om det gällde ett jobb. Åh, vad jag vill ha ett jobb nu. Pengar, rutiner, och den där känslan av att man faktiskt gör något vettigt.

Idag känns det mesta lite hopplöst. Men det måste det väl få göra ibland? Man ska inte vara rädd för att vara leds och trött då och då, tror jag.

Nu ska jag bädda min soffa och lägga mig med En vampyrs bekännelse (vilket för övrigt är en mycket bättre titel än det engelska orginalet).

Kommentarer
Postat av: Madde

Kul att få det fräscht!



Är helt med dig angående titeln. Den engelska är ju bara konstig...

2010-02-16 @ 23:20:40
URL: http://detsajagkanske.blogg.se/
Postat av: angelica

japps det har man...nu kan vi ha riktig koll..:) Klart vi ska ses när du kommer..kanske till och med kan ta en tur på dans..Vad är den brittiska titeln då?:)kram!

2010-03-09 @ 09:31:21
URL: http://www.angelicah.bloggspace.se
Postat av: Madde

UP ÄR DEN BÄSTA!!!!

2010-03-10 @ 12:41:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0