Tillbakablick, del 1




Insåg härom dagen att jag inte alls vet vilka som tittar in här. Antagligen inte så många. Men ändå. Även om jag från början bestämde att bloggen skulle handla om mitt skrivande och inte om mig, så tänkte jag de kommande inläggen berätta lite om mig, lite tillbakablickar helt enkelt.

Och vi börjar väl från början:

Jag födden den 9 november 1984 i den lilla västgötska orten Töreboda. Där är vi stolta över att ha världens minsta Lina som tar passagerare över Göta Kanal; om somrarna kunde jag titta ut genom köksfönstret och se båtarna gå förbi.

Som liten var jag en blyg liten pryl. Lika blond som nu (fast då utan kemisk hjälp) och lockig. På lördagmorgnarna åkte jag konståkning. Annars lekte jag mest med bästisen på andra sidan gatan och mina andra kompisar på dagis.

Jag började ettan på Kilenskolan och skrev om tomtar och konstiga världar så fort jag fick chansen. Vår klass var med i Vi i femman, och ungefär samtidigt fick jag veta att jag hade skolios som skulle botas med korsett. DET var inte roligt!

I högstadiet spelade vi kortspel hela rasterna. Jag hade lätt för mig i skolan och var dessutom ambitiös - vilket betydde långt över VG i snitt när jag med en tur runt city i en björklädd traktor firade att jag slutat nian.

Den sommaren var det Festival i Töreboda. Jag hade ju inte levt så länge, så det var de tre bästa dagarna i mitt liv - inte minst för att jag fick (eller snarare tog) min allra första kyss.

Efter sommaren började jag media på Västerhöjdsgymnasiet i Skövde och påmindes om att skolan faktiskt kunde vara rolig! Vi fick göra filmer, affischer, skriva, fota!

I tvåan blev jag äntligen av med den där förbaskade korsetten. Frihet!

Och i trean åkte vi till Prag på skolresa och jag praktiserade på Mariestadstidningen - där jag sedan blivit kvar som någon slags ständig inhoppare.

Kommentarer
Postat av: Ragnhild B

Hej Hedvig!

Jo, jag tittar in på din blogg lite emellanåt. Den här gången för att jag sett dig på Barnens Biblioteks hemsida - så roligt! Det är en välbesökt websida. Läser vidare om att blicka upp på en 31 meter lång Denise - så jag skrattade! Roligt, oroligt och pirrigt är det i ditt liv emellanåt tänker jag mig. Det är intressanta och utmanande saker du får vara med om i den litterära världen.



Grattis till uppmärksamheten - det känns hemskt roligt tycker vi här på bibblan i Mariestad som hela tiden hejar på dig!



Lycka till och kram från

Ragnhild

2010-01-22 @ 10:47:19
Postat av: Madde

Jag läser :)



Vilken fin tillbakablick!



Imorgon ska jag, Kristina, Malin och Taru fika på Tingsgården. Snart är du också med!

2010-01-22 @ 22:09:05
URL: http://detsajagkanske.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0