Tusenochen goda nyheter


En.
Igår morse, när jag som vanligt satt och läste DN vid frukostbordet, så fanns plötsligt en recension där av min bok! En ovanligt trevlig morgon blev det minsann, med Pia Huss fina ord. Framförallt tyckte jag om det här stycket:

"Protesten lyser upp skildringen som en fyr i dimma. Någonstans där borta i ljuset finns en möjlighet. Med boken i handen minns jag vad författaren Pär Rådström en gång myntade: ”Vi ska inte ge barn någonting att tro på utan en solid grund till tvivel.”

För mig är det viktigt att en berättelse säger något. Vad den säger är ju alltid upp till läsaren och hur mycket hon eller han vill lägga mellan raderna, men jag blir alltid så glad när det känns som om någon förstått. Som Pia, för jag tycker att det där med att tvivla och ifrågasätta är livsviktigt.


Och tusen.
Knappt hade jag hunnit äta klart innan nästa goda nyhet kom, via ett sms från min förläggare Eva. Förlaget har bestämt sig för att trycka tusen böcker till! Underbart!



I övrigt fortsätter jag skriva på min nya saga, men just nu är skallen trött och överhettad av feber, huvudvärk och halsont - samtidigt som kroppen längtar efter träningskickar. Så fort jag kommer till Eskilstuna blir det Friskiskort! Längtar.

Kommentarer
Postat av: Madde

Grattis! Roligt!



Ska bli så himla kul att du kommer tillbaka till oss! LÄNGTAR! Samban verkar ligga på is men vi startar en egen grupp och kör för att det är roligt! Nu ska vi ha filmkvällar och dansnätter så att det står härliga till!



KRAAAAAAAAAAAAM!!!

2010-01-14 @ 04:30:16
URL: http://detsajagkanske.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0