Hundra sidor


100.

Nu gäller det bara att komma vidare. Det är som om jag har gått igenom steg 1-9 och nu har tån på 10, men tvekar eftersom jag inte ser varken steg 11 eller 12, utan bara anar steg 13, kanske 15 och 19. Inte vill jag hoppa över stegen heller. Jag hoppas det klarnar snart.

Hur kan man då få det att klarna? Ta en paus. Läs igenom sista kapitlet igen. Läs från början. Försök sammanfatta handlingen i några meningar för att inte halka utanför banan.



Idag var jag med i Eskilstuna-Kuriren. Två böcker på gång. Jojo. Det låter så bra. Egentligen känns det bara kaos. Som Baby sa i Dirty Dancing: Me? I'm scared of everything. I'm scared of what I saw, I'm scared of what I did, of who I am, and most of all I'm scared of walking out of this room and never feeling the rest of my whole life the way I feel when I'm with you. (Fast i mitt fall gäller det inte någon charmig karlslok utan the making of a novel.)

Nog med engelskan. Nog med poor little me. Hoppsan.

Well well.

Idag har Linnea förgyllt min dag. Vi har det alltid så trevligt ihop, trots att vi kanske inte gör så mycket. Imorgon kanske man skulle skriva, sidan 101, 102, kanske till och med 103. Så lite hockeyslutspel på det. Och så lite dans. Kanske till och med lite Dirty.

Kommentarer
Postat av: Madde

Åh vad jag blev sugen på att se Dirty dancing nu!



KRAM!

2010-03-29 @ 20:20:51
URL: http://detsajagkanske.blogg.se/
Postat av: Maja-Stina

Kul med publicitet. Synd att inte hela texten låg ute. Hoppas skrivandet går bra!

2010-04-14 @ 11:20:52
URL: http://www.majastina.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0