Ovaler



Ja, efter mitt senaste inlägg så tänkte jag komma med något lite mer positivt...


I torsdags åkte jag till Stockholm för att vara med på SBI:s debutantdag. De hade valt ut ett antal debutanter från 2009 som kom dit för att presentera sig. Mycket trevligt, även om det kändes väldigt internt. Publiken bestod enbart av andra författare och förlagsfolk. Men som sagt, kul att höra hur andra tänker.

Tyvärr var tåget försenat. Jag har skickat in fem ansökningar om resegaranti i vinter, och betänk då att tåget måste vara minst EN TIMMA försenat för att man ska få några pengar tillbaka. Många förseningar har det varit, minsann. Den här gången var orsaken någon brand som gjorde att alla tåg stod stilla. Vi fick gå av på södra stationen istället och virra omkring efter tunnelbanan till Odenplan. Restaurangbesöket på Tranan med min redaktör blev det inget av med. Det blev till att slänga i sig en focaccia på Waynes i pausen istället. Inte riktigt lika mysigt.

Först ut på debutandagen var Annika Lantz. Jo, radioprataren. Hon hade visst gett ut en barnbok. Jag är glad att jag inte skulle prata direkt efter henne, om man säger så... Hon kan liksom det där med att prata.

Sist på dagen skulle de tre nominerade till Slangbellan presenteras. Däribland min förlagspolare Peter med Tänk Själv! Tyvärr vann han inte, men det var festligt ändå med bubbel och snittar, diplom och blommor.

Sedan gick vi till en restaurang. Medan resten åt mat åt jag en otroligt smaskig chokladpralin och skyndade vidare till tåget hem.




Fick lite skrivet igår. Det var bra.

Cirkeln är fortfarande rätt rund, kanske oval. Jag drar i den lite. Snart lossar kanske en ände.

Kommentarer
Postat av: Madde

Jag vill också blir bjuden på bumpa och snittar! Jag får bjuda mig själv på det tror jag minsann!

2010-03-17 @ 13:54:20
URL: http://detsajagakanske.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0